Óriások földjén

Amikor targoncáról esik szó, általában egy másfeles, fürge masinára gondolunk, amivel a targoncás zsonglőr módjára sürög forog a raklapsorok között, vagy teszt üzemmódban az udvaron "ellenőrzi" a kanyarodási szöget. Nos ez a "nagyfiú" kicsit más dimenzió.

2020 december 8.

 Nemrég ismerkedtünk meg eddigi legnagyobb páciensünkkel, egy héttonnás óriással.

A targoncák igen sokféle méretben használatosak, általában az elvégzendő feladat határozza meg a választást.

Szerviz és javítás szempontjából azt gondolnánk, szinte mindegy, targonca ez is, targonca az is. Azonban, ez ettől egy kicsit furmányosabb.

Gondoljunk csak bele, egy 1,5 tonna teherbírású targonca önsúlya általában 3 tonna. Ennek a nagyfiúnak 7 tonnás teherbírással mintegy 10 tonna az önsúlya. 10 tonna terhelés a futóművekre, 10 tonna terhelés a kerekekre, 10 tonna terhelés a hajtásláncra, 10 tonna terhelés a vázszerkezetre... üresen!

Egy kis matek, segítek, önsúly plusz terhelhetőség, egyenlő összsúly. Ez a nagyfiú, amikor dolgozik,  kb.17 tonnával dübörög.

Nagyobb terhelhetőség, nagyobb összsúly, nagyobb targonca alkatrészek. A nagyobb, nehezebb alkatrészekhez nagyobb, speciálisabb szerszámok, és szerelési technikák szükségesek.

Ennek a nagyfiúnak fékezhetőségi problémái voltak, és ha ő nem akar megállni, akkor olyan, mint a piros ász, mindent visz. Vagyis fékjavítás következett. 

Egy kerékfékhenger cseréjéhez a targoncát el kell emelni a talajtól, hogy a kerék leszerelhető legyen. Azután a kereket le kell emelni a kerékagyról. A kereket ... , ami tömör gumival és acélfelnivel számolva, méretéből adódóan kb 150 kg! Tehát a szokásos négytonnás emelő itt nem játszik, és a kerék kézzel történő leemelése sem egészséges.

A további szerelési műveletek az alkatrész cserénél már nem annyira különböztek, egy kisebb targoncán végzett javítástól, inkább a technika a tapasztalat és a rátermettség volt nagyon fontos. 

És, hogy gyakoroljuk az óriások karbantartását, ennek a nagyfiúnak egy ikertestvérét is gondozás alá vettük.

A hidraulika munkahenger karmantyúzását volt szükségszerű elvégezni, ugyanis a megnövekedett résolaj veszteség miatt, a hidraulikaolaj elfolyása már szemmel látható volt. Nyilván ezáltal az emelési teljesítmény is nagymértékben csökkent.

A munkahenger mérete és súlya itt is többszöröse a kisebb targoncákon lévő hidraulika munkahengerekhez képest, ezért annak leemelése, szállítása, szét- és összeszerelése is speciális szerszámokat, gépeket és technikát igényelt.

Mindkét esetben a hiba kijavítása megtörtént. Voltak fejtörések, és egyedi megoldások, de a végére minden a helyére került.

Hátra van még a nagyfiúk szervizelése, de az már egy másik óriástörténet lesz.

Ez a különleges feladat, ezekkel a hatalmas munkagépekkel rávilágított arra, hogy ha elszántan és minden szakértelmet, tapasztalatot latba vetve bátran vállaljuk a nem mindennapi kihívásokat, és azokat jól teljesítjük, az ezzel szerzett tapasztalat és elismerés megerősíti hírnevünket, és ügyfeleink bizalmát. 

 

Tegye próbára Ön is rátermettségünket!

 

Legyen Ön is a mi ügyfelünk!

 

SÓSTÓTARG KFT.  2020.12.08.

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szabott szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. RENDBEN Szabályzat